Storslam för SAIK på KM

Karlar från Sävedalen la beslag på de fyra första platserna när KM avgjordes i fint vårväder vid Herkulesgården den 18 maj.

Liksom i fjol slogs det deltagarrekord på KM i år, denna gång 37 anmälda och 35 till start.

Banmästare Maths Carlsson fick mycket beröm för banorna: 4,3km för de yngsta, 3,5km för H60-H75 och 2,4km för H80+.

Magnus vinnare igen

Som traditionen bjuder koras endast en klubbmästare, utifrån ett avancerat handicapsystem som ska skapa rättvisa mellan olika åldersgrupper.

För andra året i rad var det Magnus Josefsson, SAIK som tog hem KM-guldet. På pallen följdes han av klubbkamraterna Stefan Millegård och Anders ”Burken” Björklund och på fjärde plats Magnus Rehn. Bästa icke-SAIK:are blev Olle Sandell och Magne Hagström.

På toppbilden syns KM-pallen, från vänster: Stefan Millegård (2:a), Magnus Josefsson (1:a), Anders Björklund (3:a). Den senare såg alltså till att ta med sig hem ett av de fina priser som han själv snidat.

Bonuspriser till kvicka löpare

Ifjol infördes diplom till de snabbaste Karlarna i de olika klasserna. I år delade vi också ut diplom till de tre som hade mest bråttom på de tre banorna

Snabbast i klassen:

H50 Martin Lidén
H55 Thomas Karlsson
H60 Jan Hindér
H65 Magnus Josefsson
H70 Magnus Rehn
H75 Stefan Millegård
H80 Olle Sandell
H85 Magne Hagström

Bästa banlöparna:

Bana 1 Thomas Karlsson
Bana 2 Magnus Josefsson
Bana 3 Olle Sandell

Nyfiken på hur det gick för övriga löpare? Här kan du se hela resultatlistan SKK KM 18 maj 2026.

Det blev en toppenkväll i Gunneboskogen

SKK tackar Herkules för gästfriheten att vi fick använda deras fina klubbstuga. Och vi tackar Jan-Olof Johansson och Gert Emanuelsson för deras insatser vid arrangemanget.

Den här hemsidan använder cookies. Genom att fortsätta använda webbplatsen godkänner du våra cookies.